vrijdag 23 januari 2015

Bestuurscommissie Zuid in gesprek met bewoners en ondernemers

De bestuurscommissie in Zuid gaat aanstaande woensdag 28 januari in gesprek met bewoners en ondernemers tijdens haar eerste beeldvormende vergadering. Tijdens deze vergadering kunnen bewoners en ondernemers meepraten over hun wensen voor in hun eigen wijk. De bestuurscommissie kan vervolgens deze punten meenemen in het opstellen van de gebiedsagenda’s voor iedere wijk in het stadsdeel.

De beeldvormende vergadering is een nieuw onderdeel van het vergaderstelsel dat sinds januari van kracht is in stadsdeel Zuid. Tijdens deze beeldvormende vergadering staat een open gesprek met bewoners en ondernemers centraal, in plaats van een politieke discussie. Heeft u dus ideeën of wensen voor uw eigen wijk, laat het dan weten op 28 januari.

De bestuurscommissie stelt voor de zomer de gebiedsagenda’s op voor de verschillende wijken in het stadsdeel. In de gebiedsagenda staan de ontwikkelingen en uitdagingen voor de komende tijd vastgelegd. Daartoe worden de komende verschillende bijeenkomsten georganiseerd, niet alleen door het stadsdeel. Zo is een groep bewoners in De Pijp een G250 in De Pijp aan het organiseren.

De beeldvormende vergadering in het stadsdeel wordt gehouden op 28 januari. Er zijn twee momenten waarop u aan kunt schuiven, om 16.00 uur en om 19.00 uur. De bijeenkomst wordt gehouden in het ROC op de Europaboulevard 13.