vrijdag 23 januari 2015

Bewoners organiseren G250, Buurttop De Pijp

Op zaterdag 7 maart wordt de eerste G250, buurttop in De Pijp georganiseerd. Op deze dag gaan 250 bewoners en ondernemers aan verschillende tafels in gesprek over de toekomst van De Pijp. De uitkomsten daarvan worden aangeboden aan de bestuurscommissie en dienen als input voor de gebiedsagenda.

D66 is blij dat bewoners een G250 organiseren. “Bij de begrotingsbehandeling vorig jaar hebben we in een motie gevraagd om nieuwe manieren te ontdekken om bewoners en ondernemers te betrekken. Toen hebben we expliciet dit instrument genoemd. Dat was een oproep aan het Dagelijks Bestuur. Dat bewoners hier nu zelf mee aan de slag gaan, is nog veel mooier,” zegt fractievoorzitter Reinout de Vries.

De G250 is in een sneltreinvaart uit de grond gestampt. Inmiddels is er een website in de lucht, en daarop kunnen bewoners van De Pijp ook een vragenlijst invullen. Op basis van deze vragenlijst worden de gespreksonderwerpen op 7 maart bepaald. Woont u in De Pijp en wilt u meepraten? Doe dat dan via de website en kom naar de G250 op 7 maart.