woensdag 18 februari 2015

D66 deelt Valentijnstaart uit aan huiswerkbegeleiders

D66 in Amsterdam-Zuid heeft de Valentijnstaart dit jaar uitgereikt aan vrijwilligers die huiswerkbegeleiding geven aan kinderen. De traditionele prijs wordt ieder jaar uitgereikt om een groep vrijwilligers in het zonnetje te zetten. Naast de Valentijnstaart bestaat de prijs ook uit een cheque van 250 euro.

Fractievoorzitter Reinout de Vries roemt het initiatief van de vrijwilligers. “Als we kinderen een goede basis meegeven, hebben ze daar hun hele leven veel profijt van. Daarom vindt D66 onderwijs zo belangrijk. Dat er hier in Zuid dagelijks een groep vrijwilligers klaarstaat om kinderen huiswerkbegeleiding te geven, helpt deze kinderen enorm.”

Eerdere winnaars van de Valentijnstaart waren onder meer de initiatiefnemers van de ZuiderMRKT, het Bewonersplatform Zuidas en de vrijwilligers die het Kindermonument bij de Catharinaschool onderhouden.

De uitreiking van de Valentijnstaart en cheque vond plaats in De Edelsteen in het bijzijn van D66- gemeenteraadslid Reinier van Dantzig en natuurlijk de kinderen die op dat moment de begeleiding kregen.