zaterdag 10 maart 2018

Zuid veiligste stadsdeel

In 2017 is er in stadsdeel Zuid veel bereikt op gebied van veiligheid. Wederom scoort Zuid als veiligste stadsdeel van Amsterdam.
In de Bestuurscommissie vergadering van 7 februari zijn de resultaten door het dagelijks bestuur aan de commissieleden gepresenteerd. De fractie van D66 ziet een duidelijke D66 stempel in het uitgevoerde beleid.

Nienke Beek, D66-lid van de bestuurscommissie in Zuid zegt hierover: ‘De zorgvuldige overweging die wordt gehanteerd bij het plaatsen van camera’s in de wijk, zoals is gebeurd in de Oude IJselstraat, is volgens D66 een juiste manier van cameratoezicht hanteren. Camera’s worden alleen geplaatst als het echt nodig is, privacy en kosten worden altijd goed afgewogen. Het vergroten van het bewustzijn op gebied van cybersecurity voor bewoners en het bedrijfsleven en de voorlichting aan jongeren op gebied van seksuele weerbaarheid, zijn goede voorbeelden van preventieve activiteiten om de weerbaarheid van bewoners te vergroten. Wij zijn te spreken over het uitgebreide veiligheidsbeleid en hebben het dagelijks bestuur gecomplimenteerd met de resultaten. Natuurlijk is er nog altijd veel te verbeteren, een veilige omgeving woon- en leefomgeving vereist continue aandacht. D66 hoopt daarom dat deze goede lijn in 2018 en daarna wordt doorgezet.’