maandag 5 november 2018

Nieuwe bestuursleden gezocht!

Omdat onze huidige voorzitter, Remco Noordsij, afscheid neemt en ons huidige bestuurslid Campagne&Communicatie, Hein Koster, hem graag wil opvolgen, komen er twee vacatures vrij. Aarzel niet om, mocht u geïnteresseerd zijn, contact op te nemen en u kandidaat te stellen!

Voorzitter
Binnen het bestuur is door het vertrek van Remco Noordsij een vacature ontstaan voor een voorzitter.

De voorzitter beschikt over communicatief talent en een breed maatschappelijk netwerk. Hij of zij is een bestuurder, met het vermogen zijn netwerkgerichtheid te gebruiken ten voordele van de partij. Als inspirerende persoonlijkheid weet de voorzitter profiel aan de afdeling te geven en leden aan haar te binden. Hij of zij stuurt het bestuur en de afdeling krachtig aan, is politiek sensitief en zorgt voor optimale samenwerking met de verschillende actoren. Als interne en externe vertegenwoordiger van de afdeling geeft hij leiding aan de afdeling.

De voorzitter is verantwoordelijk voor een goed functionerend bestuur, ondersteunt indien nodig de fractie, de dagelijks bestuurder, verbindt de fractie en de politieke bestuurders met de afdeling en haar leden, werkt aan verdere professionalisering en uitbreiding van de afdeling en enthousiasmeert vrijwilligers en kan hen effectief aansturen.

De competenties die belangrijk zijn voor de voorzitter zijn: besluitvaardigheid, netwerkgerichtheid, onderhandelen, politieke sensitiviteit, strategisch inzicht.

Denk jij dat je het in je hebt om voorzitter te worden van D66 Amsterdam Zuid? Of heb je eerst nog vragen? Stuur dan je vragen of motivatie en je CV naar rcnoordsij@gmail.com.

Bestuurslid Campagne

Het bestuur van D66 Amsterdam Zuid is op zoek naar versterking! Ook na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2017 is het D66 weer gelukt om mee te besturen in de coalitie in Amsterdam. Daarnaast zijn we ook weer vertegenwoordigd  in het bestuur van Stadsdeel Zuid.

De Amsterdamse D66-campagneleiders zien er grote meerwaarde in om niet alleen campagne te voeren in verkiezingstijd, maar juist ook om nadien actief te blijven op straat. Om onze boodschap vol energie te blijven uitdragen, maar ook te tonen dat de leden in de stadsdeelcommissie hun uiterste best doen om – als de oren en ogen in de buurt – het stadsdeel te vertegenwoordigen.

Inmiddels zijn de voorbereidingen voor de Europese verkiezingen en de Provinciale Staten verkiezingen zijn alweer in volle gang. Het bestuur van de afdeling Amsterdam Zuid is daarom op zoek naar iemand die als bestuurslid de permanente campagne wil voortzetten, het campagneteam zal gaan leiden en overleg zal voeren met de campagneleiders uit de overige stadsdelen. Daarnaast zet hij of zij in samenwerking met de overige bestuursleden mooie activiteiten op en beweegt het bestuurslid de leden zich hierbij aan te sluiten, om zo samen te campagnes en  verkiezingen tot een succes te maken.

Deze functie levert je een groot netwerk binnen de partij op en geeft je de kans om zoveel mogelijk mensen op straat mee te nemen in de idealen van D66. Om de functie goed te kunnen vervullen is het belangrijk dat je een aanpakker bent, goed kunt plannen en enthousiasme en verantwoordelijkheidsgevoel hebt.

Ben je geïnteresseerd of je heb je nog vragen over deze functie? Neem dan contact op met Hein Koster via heinkoster@outlook.com.