zondag 17 maart 2019

Kinderen Frans Halsbuurt tekenen mee voor herinrichting

D66 in Amsterdam Zuid organiseert een tekenwedstrijd voor de herinrichting van de Frans Halsbuurt. De partij wil graag dat bewoners meedenken over de aanstaande aanpassingen van het gebied. De ludieke tekenactie is voor kinderen, maar heeft als doel een brede groep inwoners te betrekken bij de plannen. Om meer ruimte te creëren voor voetgangers, fietsers, speelplaatsen en groen, krijgt de Frans Halsbuurt een nieuwe inrichting in 2020. “Ik hecht veel waarde aan de mening van buurtbewoners en nodig ze daarom van harte uit om mee te tekenen”, legt het stadsdeelcommissielid Erik Schmit (D66) uit. Download de tekenplaat hier.

Creativiteit

De tekenplaat wordt huis-aan-huis verspreid in de Frans Halsbuurt. Het vel geeft ruimte aan kinderen om hun ideale straat te ontwerpen. Het is uniek dat een Amsterdamse politieke partij op deze manier inwoners laat meepraten over veranderingen in hun buurt. Deelnemers mogen hun creativiteit de vrije loop laten. “Misschien tekenen kinderen een grote groene speelvoorziening voor hun straat of zien ze juist liever een brede stoep om veilig met hun ouders te wandelen. De ideeën mogen allemaal op de plaat getekend worden en helpen om uiteindelijk een breed gedragen herinrichting te realiseren”, aldus Schmit.

Inspiratie

Alle ontwerpen gaan in mei gebundeld richting het stadsbestuur van Amsterdam Zuid. De tekeningen dienen als inspiratiebron voor de verdere planning van de herinrichting. Natuurlijk valt er ook wat te winnen met de tekenwedstrijd. Iedere deelnemer krijgt een presentje bij inlevering van hun tekening in Café Kingfisher (Ferdinand Bolstraat 24). Het beste ontwerp kan rekenen op een cadeaubon. Het is tot 30 april mogelijk om deel te nemen.

Download de tekenplaat hier.