zaterdag 29 februari 2020

Gezocht: Penningmeester voor D66 Amsterdam Zuid

Onze penningmeester verhuist binnenkort. Wij zoeken daarom een enthousiaste D66’er om zijn taken over te nemen. Heb jij affiniteit met cijfers en wil jij graag onderdeel worden van het stadsdeelbestuur in Zuid? Lees dan door!

Algemene beschrijving van de functie
Als penningmeester houd je je primair bezig met de financiële huishouding van de deelafdeling. Je bent verantwoordelijk voor een juiste dekking van de uitgaven (financieel management) en legt daarover verantwoording af aan de Deelafdelingsvergadering. Ook ben je als penningmeester het financiële geweten van het deelafdelingsbestuur. Tot slot pak je net als andere bestuursleden algemene bestuurstaken op, zoals het organiseren van ledenevenementen.

Het aantal benodigde uren voor het uitoefenen van de functie zal per week variëren, maar is gemiddeld 3 uur per week.

Taken en verantwoordelijkheden

• Aansturen op een verantwoord en doeltreffend uitgaven- en inkomstenpatroon;
  • Vertegenwoordigen van de deelafdeling (als penningmeester ben je het primaire aanspreekpunt voor het aangaan van verplichtingen);
  • Beheren van de geldmiddelen en bankpassen en verrichten van betalingen;
  • Opstellen van een financiële jaarrekening;
  • Opstellen van een afdrachtsregeling voor politiek vertegenwoordigers en uitvoeren hiervan na
    vaststelling in de DAV.

Vereiste ervaring, kunde en kennis

• Affiniteit ten aanzien van financiële processen (o.a. lezen/opstellen van balans, winst- & verliesrekening en begroting);
  • In staat het beleidsplan van het bestuur te vertalen naar financiële consequenties;
  • Professioneel kritisch ten aanzien van uitgaven;
  • Gedisciplineerd en oog voor detail;
  • Een teamspeler, maar tegelijkertijd in staat om tegen de heersende mening in te gaan.

Wie zijn wij?
D66 in Zuid heeft vier leden in de stadsdeelcommissie, een stadsdeelbestuurder en een zeskoppig bestuur. We zijn een afdeling met betrokken leden, politieke ambitie en ondernemen regelmatig leuke activiteiten.

Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie? Mail dan met onze voorzitter: heinkoster@outlook.com.