vrijdag 15 mei 2020

D66 Zuid: Plaats vogeloverlast vrije prullenbakken in Buitenveldert”

De laatste jaren is de overlast door vervuiling in Amsterdam enorm toegenomen. Ook in Buitenveldert is volgens de recent gepubliceerde leefbaarheidsmonitor van de gemeente Amsterdam sprake van een verslechtering van de ervaren vervuiling. Een van de oorzaken zijn de ouderwetse prullenbakken in deze wijk. D66 Zuid waardeert de inzet van de reiniging, handhaving en betrokken bewoners om te werken aan een schone wijk, maar pleit voor meer maatregelen om de vervuiling door zwerfafval tegen te gaan. Een van de maatregelen is de vervanging van de ouderwetse prullenbakken.

“Bewoners benaderden ons dat de meeuwen een van de grootste oorzaken zijn van zwerfvuil in Buitenveldert”, aldus Erik Schmit, lid van de stadsdeelcommissie van Amsterdam Zuid namens D66. “Door de ouderwetse prullenbakken met een grote opening aan de bovenzijde functioneren die als voederbakken voor meeuwen. Daarom wil D66 Zuid dat deze ouderwetse prullenbakken versneld aangepast worden zodat een veelvoud aan zwerfvuil voorkomen worden. Dat lijkt ons een geringe investering met een groot impact op de leefbaarheid van de wijk”.

Wil je meer informatie over de plannen van D66 Zuid over afval of heb je zelf ideeën? Mail dan naar fractie@d66amsterdamzuid.nl