maandag 8 juni 2020

Afval hot item in Zuid

Behoud van historisch erfgoed, oproep voor meer middenhuur-woningen en de energietransitie waren enkele van de onderwerpen waar de fractie van D66 Zuid de laatste weken online over zoomde en skypte.  Maar een onderwerp waar we extra aandacht aan besteedden was de toename van afval in ons stadsdeel. Leden van D66 Zuid hielpen ons met voorbeelden en oplossingen. En een bewoner uit Amsterdam Zuid deed online een oproep om maatregelen te nemen tegen vervuiling van onze stadsparken. Herken jij ook de toename van volle vuilcontainers en zwerfvuil?

De laatste maanden vroeg de D66-fractie het stadsdeelbestuur daarom om extra inzet tegen de toename van afval in onze straten en parken. Er is extra capaciteit toegezegd van vuilniswagens en binnenkort start een project om bij-plaatsing bij vuilcontainers tegen te gaan. Dankzij de inbreng van twee D66-leden kreeg een voorstel van D66 Zuid om de oude prullenbakken in ons stadsdeel te vervangen unaniem support. En ons voorstel om niet alleen te investeren in meer groen, maar ook in onderhoud van onze bestaande stadsparken werd overgenomen. We blijven monitoren of deze maatregelen bijdragen aan een schoner Zuid.

Heb jij ook een idee of plan wat Amsterdam Zuid nog mooier kan maken of wil je een keer (online) deelnemen aan de fractievergadering? Je kan ons bereiken via fractie@d66amsterdamzuid.nl. En straks komen we hopelijk weer fysiek bij elkaar. Dan besluiten we de fractievergadering weer met een goed glas wijn. Ook dat is D66 Zuid.