dinsdag 8 december 2020

Verkeerssituatie rondom scholen Fred. Roeskestraat

D66 stadsdeelcommissielid Angelo Verhoeven heeft schriftelijke vragen aan het Dagelijks bestuur van stadsdeel Zuid gesteld over de verkeerssituatie op de Fred. Roeskestraat. Aan deze drukke straat op de ZuidAs liggen meerdere drukbezochte scholen met diverse leeftijdsgroepen.

Na signalen van ouders en schoolleiding van de 2e Openluchtschool en omwonenden dat de verkeersveiligheid voor fietsers in de ochtendspits als onveilig wordt ervaren is Verhoeven uitgenodigd om de verkeerssituatie te komen bekijken en te ervaren wat de zorgen van de ouders zijn. Zo moeten ouders met de schoolgaande kinderen een schuine onoverzichtelijke oversteek maken over de autoweg vanuit de richting Amstelveenseweg en moeten kinderen die per fiets vanaf het fietspad naar school willen afslaan enorm oppassen voor de vele forenzende fietsen.

Het is nu belangrijk dat stadsdeel Zuid zelf poolshoogte gaat opnemen tijdens de ochtendspits middels een schouw, hiermee kunnen eventuele aanpassingen aan de verkeerssituatie worden gedaan.