zondag 10 oktober 2021

Meer maatregelen tegen afvaloverlast

Bewoners in de Rivierenbuurt hebben last van een rattenplaag, ondernemers in de Pijp klagen over volle afvalbakken en ook in Oud Zuid is er zichtbaar veel zwerfafval. Veel bewoners en ondernemers in Zuid ervaren dagelijks de overlast van afval. Erik Schmit, lid van de stadsdeelcommissie in Zuid namens D66 vroeg het stadsdeelbestuur om actie: “meer bakken, meer legen, meer vegen”.

Samen met de collega’s in de gemeenteraad riep D66 Zuid op om extra maatregelen tegen de afvaloverlast. “Onze stad is viezer dan wenselijk” constateerde het college. D66 is dan ook blij dat de verantwoordelijke wethouders nu extra maatregelen hebben aangekondigd tegen de afvaloverlast. Erik Schmit: “Ook in Zuid zullen wij de voortgang nauwgezet blijven volgen. Onze stad moet schoner.”

D66 vindt het ook belangrijk om al die vrijwilligers te erkennen die zich inzetten voor een schone stad. Daarom vroeg D66 Zuid het stadsdeelbestuur om initiatieven als “De Schone Pijp” en “De Minervabuurt netjes houden” te blijven ondersteunen. Want alleen als iedereen meedoet, krijgen we onze stad schoon.