dinsdag 23 november 2021

D66: zorg dat stoepen toegankelijk zijn!

Onze stoepen en fietspaden worden steeds drukker. Daarom pleit D66 Zuid bij elke herinrichting voor meer ruimte voor fietsers en voetgangers. De D66 fractie in stadsdeel Zuid constateert echter ook vaak hinderlijke vaste obstakels midden op de stoep, zoals parkeermeters en prullenbakken die de vrije toegang belemmeren.

Reden voor de fractie van D66 Zuid om vragen te stellen aan het stadsdeelbestuur over de ongewenste blokkades van stoepen door bijvoorbeeld prullenbakken en parkeermeters. Erik Schmit (lid van de stadsdeelcommissie namens D66): “Juist in de drukke straten in de Pijp en Rivierenbuurt zijn blokkades door obstakels als prullenbakken en parkeermeters hinderlijk voor voetgangers. Wij hebben hierover vragen gesteld aan het stadsdeelbestuur. Een parkeermeter midden op de stoep kan toch niet de bedoeling zijn.”

Treft u hinderlijke vaste obstakels op de stoep? Wij horen graag van u. Stuur een mail naar fractie@d66amsterdamzuid.nl. Dan nemen wij contact met u op!