woensdag 8 december 2021

Extra steun voor ondernemersverenigingen in 2022

Door de nieuwe lockdown zien veel ondernemers wederom hun omzet dalen omdat ze eerder hun bedrijf moeten sluiten. In navolging van 2021 vroeg D66 het stadsdeelbestuur om de subsidie voor ondernemersverenigingen ook in 2022 te verhogen. Daarmee kunnen ondernemersverenigingen in Stadsdeel Zuid een bijdrage krijgen om klanten te trekken of hun winkelstraat nog aantrekkelijker te maken. Dat steuntje in de rug is hard nodig, want ondernemers blijven zwaar getroffen worden door de coronacrisis. Het stadsdeelbestuur heeft nu inderdaad besloten het beschikbare bedrag opnieuw fors te verhogen naar 140.000 EUR in 2022.

In 2021 maakten ondernemersverenigingen volop gebruik van de extra subsidiemogelijkheden, waar D66 eerder voor pleitte. Iedere ondernemersvereniging pakt dit op zijn eigen manier aan. De ondernemers uit het Museum Quarter deden een billboard campagne en in de Pijp is bijvoorbeeld de koop lokaal-campagne “De Pijp Dooft Nooit” gestart.

Erik Schmit (lid van de stadsdeelcommissie namens D66): “Ik ben blij dat het stadsdeelbestuur ons pleidooi heeft omarmd om extra subsidie voor ondernemersverenigingen ook in 2022 mogelijk te maken. Ondernemers hebben het zwaar en kunnen dit steuntje in de rug goed gebruiken. Als iedereen zijn inkopen lokaal doet is dat een grote steun voor de Amsterdamse ondernemers.”